Titulní obrázek

V letošním roce se prodalo méně zájezdů

Ředitel CK Fischer Jiří Jelínek zveřejnil statistiky prodaných zájezdů za letošní letní sezónu. Z čísel vyplývá, že české cestovní kanceláře a agentury prodaly o deset až 15 procent méně zájezdů než v minulém roce.

Podobný trend hlásí i další cestovní kanceláře. Sezóna však ještě dobíhá, a velmi záleží na prodejích v září a říjnu. Čedok prodal o pět procent víc zájezdů, Firo Tour o dvě procenta víc. Lidé letos při výběru zájezdu více srovnávali poměr ceny a kvality, trh podle něj klesl meziročně o desetinu. Češi také více využívali při cestě na dovolenou vlastní dopravu na úkor letecké.

Podle údajů Asociace českých cestovních kanceláří a agentur (AČCKA) se letos formou zájezdů Last minute během léta prodalo přibližně 850 tisíc zájezdů za devět miliard korun, tedy 40 procent všech zájezdů v Česku.

Proti minulé sezóně se výrazněji zvýšil zájem turistů o Bulharsko, Tunisko a Černou Horu. Úbytek byl zaznamenán u zájezdů do Egypta. Podle CK Fischer je jednoznačným hitem letošní last momentové sezóny Řecko. Největším letošním překvapením je Tunisko, kam prodeje zájezdů stouply proti minulé sezóně o víc než 40 procent. U Čedoku se největšímu zájmu u leteckých zájezdů těší Bulharsko, Turecko a Španělsko.

Ceny zájezdů se proti loňskému létu lišily minimálně. Podle prodejních statistik největšího tuzemského internetového prodejce agentury Invia.cz se průměrná cena prodaných zájezdů meziročně zvýšila o 19 korun na 11 400 Kč na osobu. Největší pokles v cenách agentura zaznamenala u Egypta. O tisícikorunu zlevnily zájezdy do Turecka, ceny stoupaly u Chorvatska, Tuniska a Kanárských ostrovů, dodal Tůma.