Letiště Praha zaznamenává čím dál větší propady
Letiště Praha zaznamenává čím dál větší propady. České aerolinky totiž redukovali sítě linek. A právě z peněz největšího českého letiště se financovala záchrana českého národního dopravce.
Vedení očekávalo, že alespoň v hlavní sezóně se stav zlepší, ovšem opak je pravdou. Letiště ještě více prohlobilo svůj propad. V porovnání s loňským rokem odbavilo Letiště Praha v červenci o 140 tisíc pasažérů méně, což znamená pokles téměř o jedenáct procent. Okolní letiště přitom zaznamenávají růst. Za prvních sedm měsíců letišti meziročně ubylo 9,12 procenta cestujících, což znamená úbytek zhruba 600 tisíc pasažérů.
Podle červencových statistik vyplývá, že neklesá počet cestujících, kteří letí chartery na dovolenou u moře. K čím dál větším ztrátám táhne letiště úbytek pasažérů na pravidelných linkách, výrazně klesl počet cestujících, kteří v Praze přestupují. To je důsledek změny obchodního modelu ČSA, které výrazně omezily svůj síťový charakter. Menší zájem o lety do Prahy ukazuje i počet startů a přistání letadel, od ledna do července meziročně klesl o více než 16 procent. Větší pokles počtu letadel než cestujících ukazuje, že aerolinkám se daří letadla lépe plnit a létají vytíženější.
Tři oblasti ale zaznamenaly růst: Burgas díky většímu zájmu o dovolenou v Bulharsku, Moskvu táhne nahoru čím dál větší poptávka hlavně ruské klientely o lety do Prahy a Frankfurt zaznamenává růst díky čím dál většímu podílu Lufthansy na českém trhu, která z Prahy sváží do Frankfurtu své klienty dál do své sítě. Za červenec už Lufhtansa získala největší tržní podíl na domácím trhu.